25.4 C
București

De ce adulții învață mai greu și cum pot schimba asta radical. Sfatul PSIHOLOGULUI

Importante

În opinia psihologului Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minţii, spre deosebire de copii, care absorb ca un burete toate informațiile, adulţii nu primesc cu ușurință sfaturile şi învăţăturile altora, pe de o parte, pentru că au discernământ, pe de alta din cauza egoului şi a formării personalităţii lor. Aceştia trec învăţăturile prin multe filtre, iar din această cauză informaţiile se strecoară greu spre interiorul lor.

De cealaltă parte, Alexandru Plesea este de părere că procesul de învăţare la copil se realizează prin 3 funcţii:

  • emoţii – sentimente – trăiri: copiii memorează mai uşor aspectele emoţionale;
  • minte – memorie – concentrare: cu toate că este cel mai greu proces pentru ei, copiii sunt rugaţi şi puşi să facă asta pentru a dezvoltă aceste necesare abilităţi;
  • mişcări fizice – cele 5 simţuri: în special văz şi atingeri, restul învăţării se face prin mecanicitate şi imitare.

„Adulţii învaţă mai greu pentru că au asocieri mentale şi emoţionale involuntare. Prin comparaţie, copiii învaţă mai uşor pentru că nu au asocieri mentale şi emoţionale că ale adulţilor, ei neavând experienţă. Ei doar primesc şi se bucură de ce au, trăind în prezent. Din acest motiv, energia lor fizică depăşeşte cu mult energia fizică a oamenilor mari. Deviaţiile comportamentale la adulţi vin din continuitatea satisfacerii egoului, unde compasiunea, altruismul şi muncă în prezent, nu au continuitate sau sunt lăsate pe ultimul loc”, explică psihologul Alexandru Plesea.

Cum pot învaţă adulţii mai repede?

Antrenorul Minţii este de părere că adulţii pot învaţă mai repede şi pot fi cu adevărat productivi şi eficienţi în orice vor de la viaţă lor, dacă îşi aduc aminte de mecanismele de învăţare din copilărie, care presupuneau:

  • să se bucure de ce au deja;
  • să pună inima, emoţie, trăire în tot ceea ce fac, chiar dacă trimit un email;
  • să stea cât de mult în Prezent, în Aici şi Acum, cu gândurile şi cu inima
  • să înveţe cu inima şi să memoreze cu creierul;
  • să muncească mai mult cu inima, decât cu gândurile
  • să înveţe prin cele 5 simţuri, în special să vadă şi să ştie că vede, să atingă şi să ştie că atinge;
  • să muncească mai mult fizic, să mai lase uneori gândurile deoparte;
  • să ajute pe cineva, să asculte muzică, să se joace, să se plimbe, să se mire, să fie curios.

„Testarea acestor direcţii atrage omul spre a fi mai fericit şi împlinit, deoarece aşa va redescoperi fericirea vieţii aşa cum o avea când era mic, locul unde negativitatile, neplăcerile, neajunsurile, insatisfacţiile, nu existau”, conchide Antrenorul Minţii.

Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minţii, este psihoterapeut şi hipnoterapeut şi trainer în programare neuro-lingvistică. A studiat natură minţii umane în trei sisteme educaţionale diferite – Statele Unite ale Americii, Marea Britanie şi România şi de peste 10 ani organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a-i face pe oameni să afle ce posibilităţi au când îşi folosesc resursele intelectuale şi să arate abilităţile pe care mintea noastră încă le are latente.

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole