Ieșirea la pensie este un prag important în viață, care poate pune probleme mari de adaptare. La toate astea, s-ar putea adăuga un plus greu de gestionat: viitorul. Însă, dacă rămânem activi și după acest prag, ne putem asigura calitatea existenței pe termen lung.

Perioada pesniei aduce cu ea un paradox: pe de o parte te gândești că vei avea parte de calm, liniște și de bucuria de a-ți vedea nepoții din când în când. Pe de altă parte, însă, schimbările radicale care intervin te pot debusola. Și aici ne referim la obiceiurile zilnice, ritmul de viață și contactele sociale.

Majoritatea seniorilor cred că prin ieșirea din activitate își pierd o parte din identitate, că din vizibili și necesari, ar putea deveni brusc invizibili și inutili. Psihologii spun că astfel pot apărea frica de necunoscut și efortul de adaptare. Ei le propun celor care au ieșit la pensie să rămână cât mai mult activi fizic și cerebral.

Te poți apuca de sport și la vârsta a treia

Se știe că sedentarismul dăunează stării de sănătate, atât a tinerilor, dar și a vârstnicilor. Astfel, persoanele active trăiesc mai mult, și nu se îmbolnăvesc atât de ușor, precum sedentarii. Nu este prea târziu să te apuci de sport nici dacă te aflli la vârsta a treia. Mediul îți poate recomanda ce tipde activitate sportivă poți face, în funcție de afecțiuni sau alte criteri, iar totul devine apoi doar o chestiune de voință. O modalitate eficientă de a începe este de a găsi pe cineva cu care să faci un tandem. Femeile sunt mai motivate când sunt împrenă cu încă o persoană, iar bărbații preferă sporturile de echipă.

Poți face drumeții

Ieșirea în natură poate fi considerată cel mai popular sport. Plimbări lungi prin parcuri sau chiar drumeții, care prezintă mai multe avantaje:suntactivități fizice ce se pot face individual sau îngrup, sunt momentede relaxare, oferă plăcerea de adescoperi locuri noi. O drumeție de câțiva kilometri este un remediu excelent pentru sănătate: stimulează circulația sangvină, dezvoltă mobilitatea și te menține în formă.

O curte îngrijită

Și trebăluitul prin casă și prin curte pot fi considerate activități fizice. Mai ales dacă stai la curte. Dar și un apartament poate cere pușină gimnastică, în timp ce nu-l lași să îmbătrânească și să se prăfuiască. Dacă micul tău cămin va fi îngrjit și proaspăt mereu, va f un loc agreat de cei dragi pentru a face vizite des, iar tu poți avea de câștigat la capitolul mulțumire și stare de bine.

Mersul cu bicicleta

Redescoperă plăcerea de a merge cu bicicleta. Nu e doar pentru copii și tineri! Mai ales că înziua de azi sunt multe persoane care aleg să meargă cu bicicleta, preferând-o mijloacelor de transport în comun atunci când se îndreaptă spre locurile de muncă. Așa faci și mișcare. Avantajele mersului cu bicicleta: se practică în aer liber, reduce stresul i fac somnul mai bun. Este un mijloc de transport ecologic, bun pentru sănătate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.